
Blogindlæg Turen til endelave.
samlingpunkt ved kirken.

Vi samledes ved Borkerkirken kl. 8, hvorefter vi kørte i biler, fire i hver. Vi var i alt 20 personer.
Snakken gik livligt i den bil, jeg kørte med i. Da vi nåede Snaptun, fik vi lige snakket lidt mere, inden vi gik ombord på
færgen, hvor der var mulighed for at nyde en kop kaffe med lidt kage til. Overfarten varede 50 minutter.
Da vi nåede Endelave, blev vi samlet, og vi gik derefter cirka 1 km ud til samlingspunktet, hvor vi spiste vores madpakker.
Efter vi havde spist madpakkerne og drukket vand, blev vi delt op i tre hold med ruter på henholdsvis 3, 8 og 12 km. Jeg valgte 3 km, da dagsformen ikke var til de længere ture. Det var en skøn tur, hvor der også blev nørdet lidt med kameraet undervejs. Naturen var smuk, om end terrænet var lidt fladt.
3 km-holdet var de første, der nåede kirken, hvor vi alle skulle samles. Vi sad og snakkede lidt, inden de andre dukkede op. Derefter var der kirkekaffe, og vi sad i kirken og fik kaffe og småkager og sang nogle salmer. Da klokken var omkring 17.30, var det afgang til færgen, for vi skulle være på kroen i Snaptun kl. 19 til aftensmad, som bestod af wienerschnitzel med pommes. Derefter gik turen tilbage til Silkeborg. Konklusionen var, at det var en rigtig god tur med masser af nye indtryk, åndelighed og grobund for nye bekendtskaber.


